Ενημέρωση από το Σύλλογο

Αγαπητοί γονείς,

Με αφορμή τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί σε δρομολόγια και την αλλαγή ωραρίου σε συγκεκριμένο δρομολόγιο εχτές το βράδυ, για την οποία ενημερωθήκαμε κι εμείς και σας την προωθήσαμε κι εσάς τελευταία στιγμή (σε όσους τους αφορά), αλλά κυρίως με αφορμή την κατά 98% ολοκλήρωση της ρύθμισης μετακίνησης των μαθητών ήδη από τις πρώτες δύο εβδομάδες, επιθυμούμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας τα εξής:

Σχετικά με την μετακίνηση των μαθητών (το κείμενο που ακολουθεί τελεί σε συνεργασία και σε συμφωνία με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων): ___________

Η υπόθεση της μετακίνησης μέχρι πριν από 1.5 χρόνο έμοιαζε όνειρο. Σήμερα υπάρχει κάλυψη 25 δρομολογίων, με το αμέσως επόμενο σχολείο να εξυπηρετείται με 15 και όλα τα υπόλοιπα με λιγότερα από 10. Η πλειοψηφία των δρομολογίων ξεκίνησαν από την αρχή της χρονιάς, και μάλιστα θα ισχύουν και για τον επόμενο χρόνο, κάτι που μας απαλλάσσει από τον βραχνά της δρομολόγησής τους για δυο σχολικές χρονιές.

Για να επιτευχθεί αυτό, αντεπεξήλθαμε σε έναν αγώνα διεκδίκησης αρχικά (μέσω της σωτήριας Ένωσης Γονέων πάνω σε μια έμπνευση της προηγούμενης προέδρου και ΔΣ του Γυμνασίου Αναβρύτων) και σε μια νέα κι άγνωστή μας διαδικασία, στη συνέχεια, ακόμα πιο απαιτητικής με τεράστιες δυσκολίες που δεν είναι της παρούσης.

Έχει λοιπόν προκύψει κι από άλλα σχολεία και διευθύνσεις η ερώτηση, «πως τα καταφέρατε;», αφού συναντούν βουνό το πρόβλημα, οπότε να σας ενημερώσουμε για το «μεγάλο μυστικό»:

Με καλοπροαίρετη ανθρώπινη επικοινωνία και δημιουργία καλών σχέσεων με τα εμπλεκόμενα μέρη! Δηλαδή, τις διευθύνσεις, την περιφέρεια και φυσικά, τους πράκτορες – αναδόχους!

Η «πιάτσα» κατά το λαικόν, είναι μικρή και τα νέα κυκλοφορούν. Όταν οι εμπλεκόμενοι διαπιστώσουν κατανόηση και συνεργασία, φυσικά και επιδιώκουν να αναλάβουν το δρομολόγιο ενώ (με συγκεκριμένα παραδείγματα που γνωρίζουμε) όταν διαπιστώσουν συνεχείς γκρίνιες και φωνές, απλά κανείς δεν κατεβαίνει καν στον διαγωνισμό.

Όποιοι επικαλούνται την σύμβαση και την προκήρυξη, αφενός δεν γνωρίζουν τα περιθώριά της, και αφετέρου -και σημαντικότερο- δεν συνειδητοποιούν ότι χωρίς ανθρώπους δεν έχει αξία καμία διαδικασία. Τα δικαιώματα δεν τα εκπληρώνουν τα έγγραφα αλλά οι άνθρωποι. Η υποχρέωση της περιφέρειας και το «δικαίωμα» των γονέων, σταματάει στην προκήρυξη διαγωνισμών για αναδόχους. Αν οι πράκτορες κρίνουν ότι δεν τους συμφέρει για οποιονδήποτε λόγο κάποιο δρομολόγιο, ή κάποιο σχολείο, απλά δεν θα χαρούμε ποτέ οι οικογένειες αυτό το δικαίωμα.

Σχετικά λοιπόν με το πρόβλημα σε συγκεκριμένο δρομολόγιο που αναφέρθηκε νωρίτερα, η απάντηση είναι πως ο πράκτορας έκανε σαφώς ατόπημα που δεν ενημέρωσε για την μετατόπιση 5 λεπτών του ωραρίου και σαφώς έγινε και αυστηρή σύσταση από μέρους μας.

Η πρώτη λύση λοιπόν, είναι η επικοινωνία. Εκτός της επικοινωνίας, υπάρχει και δεύτερη δυνατότητα. Είναι η δυνατότητα να καταγγείλουμε κάποιο δρομολόγιο στην περιφέρεια και να κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος (αν πράγματι είναι εκτός σύμβασης, πράγμα αμφίβολο). Σε κάθε περίπτωση αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περάσουν κάποιοι μήνες μέχρι να γίνει διαγωνισμός και να βρεθεί ανάδοχος, όπως και να υπάρξει νέος ανάδοχος. Συνήθως βέβαια, οι ενδιαφερόμενοι θα γνωρίζουν ότι άδειασε το δρομολόγιο λόγω καταγγελίας και είναι αμφίβολο εάν θα υποβάλλουν προσφορά. Και φυσικά η φήμη θα μείνει.

Αυτή η τακτική μπορεί, σε μεσοπρόθεσμη βάση, να θέσει νάρκη στα θεμέλια που έχουν τεθεί στις μετακινήσεις των μαθητών των Αναβρύτων. Κανονικά υπάρχουν δύο σχετικά αποτελεσματικές λύσεις. Είτε ένας άνθρωπος -επί καθημερινής βάσης- που να διαχειρίζεται ένα γραφείο κίνησης (όπως είχε προταθεί από πρακτορείο που είχαμε πέρυσι προσφορά για ιδιωτικές μεταφορές και πριν τελικά αναλάβει η περιφέρεια), είτε συνοδοί σε κάθε δρομολόγιο, που πρέπει να πληρωθούν από τους γονείς, καθώς δεν προβλέπεται στο νόμο λόγω ηλικίας των παιδιών. Προφανώς δεν μπορεί να υλοποιηθεί κανένα πραγματικά, γιατί δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε κανέναν σε ιδιωτικά έξοδα, αλλά και γιατί δεν υπάρχει μηχανισμός για κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν υπήρξε σε κάποια δρομολόγια ιδιωτική πρωτοβουλία η οποία σήμερα, με τις αυξήσεις που μεσολάβησαν, θα ήταν ένα δυσβάστακτο για πολλούς τίμημα.

Η τρίτη, και λίγο φτωχότερη λύση, είναι να υπάρχει ανοχή μεν, άμεση ενημέρωση δε, για να επισημαίνουμε και να διεκδικούμε μέσα από την συλλογική εκπροσώπηση και την ψύχραιμη απόσταση από όποιο γεγονός, την βελτίωση σε ό,τι είναι εφικτό, εκτιμώντας πάντα το προνόμιο που έχουμε κι ας μην είναι της απολύτου βολής μας.

Η επιλογή είναι στο χέρι των γονέων λοιπόν!

Από την επόμενη εβδομάδα αναμένουμε βελτίωση σε στάσεις κάποιων δρομολογίων και την δημιουργία «ρουτίνας» όλων των δρομολογίων όπως και μερικές αλλαγές βάσει αιτημάτων για βελτίωση.

Νομοτελειακά θα υπάρξουν ξανά κάποια στιγμή επιμέρους προβλήματα, γιατί άλλαξε κάποιος οδηγός, γιατί κάποια μέρα πέρασε με διαφορά από τις στάσεις κλπ.

Όποιος πάντως πιστεύει ότι η παρέμβασή του θα φέρει ακόμα καλύτερες συνθήκες μετακίνησης, είναι ευπρόσδεκτος και αναμένουμε την επικοινωνία του για την εθελοντική του προσφορά.

Όπως γνωρίζετε, ήδη έχει συσταθεί μια ευρύτερη ομάδα εθελοντών που θα παρακολουθούν στενά το κάθε δρομολόγιο, σε συνεργασία με υπεύθυνους καθηγητές από το σχολείο, για να διορθώνονται πλέον τα ζητήματα (στο μέτρο του εφικτού), άμεσα. Ομοίως, οι ομάδες viber που έχουν συσταθεί με τους εθελοντές συντονιστές του κάθε δρομολογίου, και οι οποίες ενημερώνουν άμεσα για οποιαδήποτε αλλαγή. Σημειώνουμε ότι η ενημέρωση από την ομάδα viber του κάθε δρομολογίου αποτελεί επίσημη ενημέρωση, γιατί δεν είναι πάντα εφικτό να αποστέλλεται ομαδικό e-mail από τον Σύλλογο για κάποια αλλαγή, όπως έγινε εχτές -και για την οποία μάλιστα έγινε και παρατήρηση ότι στάλθηκε αργά. Μόλις έχουμε την πληροφορία, σας την κοινοποιούμε. Εάν την λάβουμε αργά, θα σας την στείλουμε αργά, και αυτό δεν υποκρύπτει κάποια πρόθεση να σας αφαιρεθεί το περιθώριο αντίδρασης, απλά ο ανάδοχος μας ενημέρωσε κι εμάς, αργά. Για τον λόγο αυτό, παρακαλούμε όσοι από εσάς δεν έχετε μπει στις ομάδες του viber για το δρομολόγιο του παιδιού σας, να το κάνετε άμεσα για να μπορείτε να ενημερώνεστε για αλλαγές, οι οποίες είναι βέβαιο ότι για τον ένα ή τον άλλο λόγο, κάποια στιγμή θα προκύψουν. _____________________________________________________________________________________

Ως σύλλογος όμως, όσο και αν σας καταλαβαίνουμε, και όσο και εάν λυπούμαστε για την αναστάτωση που προκαλείται από τις αλλαγές, νιώθουμε την ανάγκη, ανθρώπινα, να σας υπενθυμίσουμε και δύο ακόμα γεγονότα -από τα οποία το ένα αφορά άμεσα τις μετακινήσεις, και το άλλο έμμεσα- και τα οποία δυστυχώς δεν υποπίπτουν πάντα στην αντίληψη των γονιών, ειδικά όταν προκύπτει κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο, που αφορά τις μετακινήσεις, είναι ότι -παρ’ ότι αρκετά νωρίτερα από την επιθυμητή ώρα, για κάποιους από εσάς- το παιδί σας εξυπηρετείται με σχολικό, και μάλιστα από την πρώτη εβδομάδα. Υπάρχουν ακόμη μαθητές, οι οποίοι δεν εξυπηρετούνται, και δεν διαφαίνεται να εξυπηρετηθούν σύντομα, και άρα εκτίθενται σε ακόμα μεγαλύτερους κινδύνους απ’ αυτούς που κάποιοι περιγράφετε για τους μαθητές που εξυπηρετούνται από το δρομολόγιο 148, και λόγω επερχόμενων καιρικών και άλλων συνθηκών, αφού αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για μεγάλες αποστάσεις. Ας δείξουμε όλοι λίγη υπομονή και κατανόηση. Ο βασικός στόχος έχει επιτευχθεί, κι εμείς θα συνεχίσουμε μέχρι να καλυφθεί κι ο τελευταίος δικαιούχος.

Το δεύτερο γεγονός είναι ότι ο Σύλλογος, εξαντλώντας ή και υπερβαίνοντας τις δυνατότητές του, με εθελοντική προσφορά χρόνου, κόπου και αφοσίωσης, έχει σταθεί αρωγός στους γονείς στα θέματα της οργάνωσης της μετακίνησης, χωρίς “θεσμικά” να υποχρεούται, αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι δεν υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη του σχολείου, με στόχο την ταχύτερη και ουσιαστικότερη διευθέτηση του ζητήματος της μετακίνησης και την εξυπηρέτηση όλων των δικαιούχων μαθητών. Είμαστε εθελοντές. Και οι δυνατότητές μας δεν είναι ανεξάντλητες, όσο και εάν -και ειδικά αυτή την περίοδο- λειτουργούμε σε βάρος των πρωινών εργασιών μας, των υποχρεώσεών μας, ή ακόμα και των οικογενειών μας προκειμένου να ρυθμιστούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα. Δεν εργαζόμαστε για την Περιφέρεια, δεν εργαζόμαστε για τους αναδόχους, προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας.

Αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες, ορθώς τις επισημαίνετε, τις προωθούμε με τη σειρά μας, και μακάρι να βρεθούν λύσεις.

Στη διάθεσή σας.

Από το Δ.Σ. του Συλλόγου

Μοιραστείτε με τους φίλους σας

Δείτε επίσης